Munka és magánélet. Egyensúly.

HR Shield

HR Shield

Már megint a női vezetők?

2017. szeptember 19. - HR Shield

 

Gyűjtöm-gyűjtöm a válaszokat a munka-magánélet témájú kutatásomban. Alig bírom ki, hogy nem emeljek ki egy-két kérdést, amiben nagyon izgalmas, hogy milyen választ ad a vezető beosztású nő és az ő párja (férj, élettárs). Elhiheted, rengetegszer átolvastam, átfogalmaztam, szerkesztgettem a kérdéseket. Ne legyen kétértelmű, ne legyen kettős állítás, ne tagadó mondatot írjak. Komolyan mondom, ez nem könnyű feladat (igen, munka mellett csinálom), s elég valószínű, hogy így is lesz egy-két kritikus észrevétel a tanáraim részéről.

Mindig lehet jobbat csinálni.

Mindig lehet fejleszteni.

Sokszor nem érdemes, de erről majd egy másik téma kapcsán írhatok még bőven.

Szeretnék itt kitérni arra, hogy miért tartottam fontosnak a pároktól való adatgyűjtést. Sőt, egyáltalán miért csak vezető nők körüli dolgokra vagyok kíváncsi ebben a kutatásban. (Ma pont erről kérdeztek.) A kettőt együtt tartottam és tartom fontosnak. A nők vezető szerepének egészen gazdag irodalma van már itthon is, nemcsak kérdőíves, de sok-sok interjúra alapozott tanulmányt olvastam. Mindben nők beszéltek, vezető nők arról, hogy mit élnek át, mi nehéz, stb. Azt hiszem, hogy sokat köszönhetünk ezeknek a kérdésfelvetéseknek, rengeteg problémás területre ráirányították a figyelmet. Amikor viszont én bekapcsolódtam  rákapcsolódtam erre a tudományos folyamra, már évtizedes hagyománya volt. Nem állítom, hogy mindent olvastam volna, sőt. Biztos, hogy zavarba lehet hozni egy-egy elismert és méltán ismert kutató munkásságát illetően. Mégis arra jutottam, hogy a kutató nőket kérdez munka és magánélet, vezetés, stb. témakörben, de nem vázolja mellette a másik fél, a vele együttÉLŐ ember által képviselt véleményt, alapállást.

Hogy lehet ebből akkor egész képet alkotni?

 

Ezért vágtam nagy fába a fejszém. Arra a rétegre akarom a figyelmemet fordítani, akik társak ebben a versenyágazatban: szökkennek egyik szirtről a másikra, olykor egyik lábuk itt, másik ott, s hídként teszik lehetővé, hogy egy társadalom képes legyen a működésre.

Mert ez a cél, ez az értelem a napi küzdelmek mögött:

élő családdal, működő társadalomban élni.

 

fotolia_78483153.jpg

 

Ha részt akarsz venni a kutatásban, így teheted meg:

- nőként vezető beosztásban dolgozol és párod is van, kattints ide: rózsaszín kérdőív

- a párod vezető beosztásban dolgozó nő, kattints ide: zöld kérdőív

Igen, ez párokra fókuszáló kutatás és mindenki a maga kérdőívét tölti ki: a női vezető a női vezetőjét, a házastárs/élettárs pedig a társ kérdéssorát. A kettőt együtt dolgozom fel. És anonim, meg önkéntes, de ez mind ott szerepel az elején.

Nincs más hátra, töltsd ki a sajátodat és a párodét küldd tovább neki!

 

A kép forrása itt

A bejegyzés trackback címe:

https://shieldofhr.blog.hu/api/trackback/id/tr6512878816

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása